fredag 21 augusti 2009

Ridning

Ridning är verkligen den underbaraste saken man kan göra på sin fritid,
det är verkligen jätte roligt, så om ni funderar på att börja, gör det ! Om ni inte tycker det var kul så behöver ni ju inte fortsätta eller hur?
Men det finns (faktiskt) en nackdel på stallet där jag rider,
om man är ganska liten av sig & så (vilket jag är) så får man rida på minismå ponnys,
mankhöjden (ungefär) är 122 cm,
på bilden så är det en häst som heter Toy, den finns på min ridskola, fast det är ingen lektionshäst.
Men sen när man är tillräckligt lång & kraftig så får man börja på dom större hästarna, dom är mycket större, men det finns ju ponnys där somockså är ganska små! fast inte som welsh mountain ponnysarna ( dom jag rider på).
Fast det är underbart att rida på ponnysarna ändå tycker jag, dom är ju bara söta när dom är så små, eller vad tycker ni?
Men nu ska jag byta om för jag ska rida igen snart,
sköt om er!



















Puss jossan










1 kommentar: