torsdag 16 juli 2009

Halvblodsprinsen


Hej igen!
Resten av dagen blev oxå att sitta vid datorn, vilket blev ganska tråkigt.
Men vi kom inte på något annat att göra,
så det fick bli det.
Sen beslutade vi att vi ville gå på bio,
så vi hämtade tidningen och bestämmde oss för att gå på Harry Potter- Halvblodsprinsen.
Så vi tittade uppetider, den skulle börja 20.00.
eftersom vi fortfarande inte hade något att göra så satte vi oss vid datorn igen, som tidsfördriv. Där satt vi ända tills David kom, för då skulle vi äta,
det var länge sen jag träffade honom, & han har verkligen blivit lång & så.
Under tiden vi åt så pratade ingen så mycket, det var mest tyst,
men tydligen skulle david oxå på bio, fast inte samma tid,
han skulle se någon bögfilm eller något sånt?
Så efter maten begav sig han iväg.
Jag och linda, gick till datorn, igen ..
Men där satt vi inte länge alls,
utan bara några minuter, för sen stack vi oxå iväg, på cyklarna,
vi cyklade in till stan, där parkerade vi cyklarna och låste dom,
först gick vi till en affär & köpte godis & dricka, elr limsa som man säger här.
När vi hade betalat vårt godis skyndade vi oss till bion,
det fanns bara två platser kvar!
Snacka om att vi hade tur! Två platser kvar, och dom tackade vi förstås ja till,
på rad fyra skulle vi sitta.
Det fanns ett Harry Potter gäng där, dom hade klätt ut sig till några ut filmen,
jag hade tyckt att det skulle vara pinsamt att klä ut sig sådär,
harry potter nördar ?
I biosalongen fick vi sitta i kanske tio minuter innan filmen började,
det var både, skratt, gråt (inte för min & lindas del men det fanns andra som grät) rädsla, orolighet & arga känslor.
Alla var i stort sätt uppslukade av filmen från början till slut,
men själv tyckte jag att det var ett konstigt slut.
"poff" så var filmen slut, "poff" så var alla döda, linda fattar haha!
Men filmen var bra, trots det konstiga slutet.
När salen tändes så började alla röra på sig, även jag & min kusin,
vi gick ut till cyklarna och började cykla iväg,
luften var jätteskön och det var härligt att cykla hem,
dessutom var inte rödljusen på så det var bara att cykla utan att stanna,
härligt.
Det var min dag!
Hur har er dag varit?
puss & kram

1 kommentar: